Первое послание к Коринфянам, глава 15

Сказую же вам, братие, благовествование, еже благовестих вам, еже и приясте, в немже и стоите, имже и спасаетеся, кацем словом благовестих вам, аще содержите: разве аще не всуе веровасте. Предах бо вам исперва, еже и приях, яко Христос умре грех наших ради, по писанием, и яко погребен бысть, и яко воста в третий день, по писанием, и яко явися кифе, таже единонадесятим: потом же явися боле пяти сот братиям единою, от нихже множайшии пребывают доселе, нецыи же и почиша: потом же явися иакову, таже апостолом всем: последи же всех, яко некоему извергу, явися и мне. Аз бо есмь мний апостолов, иже несмь достоин нарещися апостол, зане гоних Церковь Божию. Благодатию же Божиею есмь, еже есмь, и благодать его, яже во мне, не тща бысть, но паче всех их потрудихся: не аз же, но благодать Божия, яже со мною. Аще убо аз, аще ли они, тако проповедуем, и тако веровасте. Аще же Христос проповедуется, яко из мертвых воста, како глаголют нецыи в вас, яко воскресения мертвых несть? И аще воскресения мертвых несть, то ни Христос воста: аще же Христос не воста, тще убо проповедание наше, тща же и вера ваша. Обретаемся же и лжесвидетеле Божии, яко послушествовахом на Бога, яко воскреси Христа, егоже не воскреси, аще убо мертвии не востают: аще бо мертвии не востают, то ни Христос воста: аще же Христос не воста, суетна вера ваша, еще есте во гресех ваших: убо и умершии о Христе, погибоша. (И) аще в животе сем точию уповающе есмы во Христа, окаяннейши всех человек есмы. Ныне же Христос воста от мертвых, начаток умершым бысть. Понеже бо человеком смерть (бысть), и Человеком воскресение мертвых. Якоже бо о адаме вси умирают, такожде и о Христе вси оживут, кийждо же во своем чину: начаток Христос, потом же Христу веровавшии в пришествии его. Таже кончина, егда предаст Царство Богу и Отцу, егда испразднит всяко началство и всяку власть и силу: подобает бо ему царствовати, дондеже положит вся враги под ногама своима. Последний же враг испразднится смерть, вся бо покори под нозе его: внегда же рещи, яко вся покорена суть ему, яве, яко разве покоршаго ему вся. Егда же покорит ему всяческая, тогда и сам Сын покорится покоршему ему всяческая, да будет Бог всяческая во всех. Понеже что сотворят крестящиися мертвых ради? Аще отнюд мертвии не востают, что и крещаются мертвых ради? Почто (же) и мы беды приемлем на всяк час? По вся дни умираю: тако ми ваша похвала, братие, юже имам о Христе Иисусе Господе нашем. Аще (бо) по человеку со зверем боряхся в ефесе, кая ми польза, аще мертвии не востают? Да ямы и пием, утре бо умрем. Не льститеся: тлят обычаи благи беседы злы. Истрезвитеся праведно и не согрешайте: неведение бо Божие нецыи имут, к сраму вам глаголю. Но речет некто: како востанут мертвии? коим же телом приидут? Безумне, ты еже сееши, не оживет, аще не умрет: и еже сееши, не тело будущее сееши, но голо зерно, аще случится, пшеницы или иного от прочих: Бог же дает ему тело, якоже восхощет, и коемуждо семени свое тело. Не всяка плоть таже плоть: но ина убо плоть человеком, ина же плоть скотом, ина же рыбам, ина же птицам. И телеса небесная, и телеса земная: но ина убо небесным слава, и ина земным: ина слава солнцу, и ина слава луне, и ина слава звездам: звезда бо от звезды разнствует во славе. Такожде и воскресение мертвых: сеется в тление, востает в нетлении: сеется не в честь, востает в славе: сеется в немощи, востает в силе: сеется тело душевное, востает тело духовное. Есть тело душевное, и есть тело духовное. Тако и писано есть: бысть первый человек адам в душу живу, последний адам в дух животворящь. Но не прежде духовное, но душевное, потом же духовное. Первый человек от земли, перстен: вторый Человек Господь с небесе. Яков перстный, такови и перстнии: и яков небесный, тацы же и небеснии: и якоже облекохомся во образ перстнаго, да облечемся и во образ небеснаго. Сие же глаголю, братие, яко плоть и кровь Царствия Божия наследити не могут, ниже тление нетления наследствует. Се, тайну вам глаголю: вси бо не успнем, вси же изменимся вскоре, во мгновении ока, в последней трубе: вострубит бо, и мертвии востанут нетленни, и мы изменимся: подобает бо тленному сему облещися в нетление и мертвенному сему облещися в безсмертие. Егда же тленное сие облечется в нетление и смертное сие облечется в безсмертие, тогда будет слово написанное: пожерта бысть смерть победою. Где ти, смерте, жало? где ти, аде, победа? Жало же смерти грех: сила же греха закон. Богу же благодарение, давшему нам победу Господем нашим Иисус Христом. Темже, братие моя возлюбленная, тверди бывайте, непоступни, избыточествующе в деле Господни всегда, ведяще, яко труд ваш несть тощь пред Господем.