От Луки святое благовествование, глава 23

И воставше все множество их, ведоша его к пилату, начаша же нань вадити, глаголюще: сего обретохом развращающа язык наш и возбраняюща кесареви дань даяти, глаголюща себе Христа Царя быти. Пилат же вопроси его, глаголя: ты ли еси Царь иудеом? Он же отвещав рече ему: ты глаголеши. Пилат же рече ко архиереом и народу: ни коеяже обретаю вины в Человеце сем. Они же крепляхуся глаголюще, яко развращает люди, учя по всей иудеи, начен от галилеи до зде. Пилат же слышав галилею, вопроси, аще Человек галилеанин есть? И разумев, яко от области иродовы есть, посла его ко ироду, сущу и тому во Иерусалиме в тыя дни. Ирод же видев Иисуса рад бысть зело: бе бо желая от многа времене видети его, зане слышаше многа о нем: и надеяшеся знамение некое видети от него бываемо: вопрошаше же его словесы многими: он же ничесоже отвещаваше ему. Стояху же архиерее и книжницы, прилежно вадяще нань. Укорив же его ирод с вои своими и поругався, оболк его в ризу светлу, возврати его к пилату. Быста же друга ирод же и пилат в той день с собою: прежде бо беста вражду имуща между собою. Пилат же созвав архиереи и князи и люди, рече к ним: приведосте ми Человека сего, яко развращающа люди: и се, аз пред вами истязав, ни единыя же обретаю в Человеце сем вины, яже нань вадите: но ни ирод: послах бо его к нему, и се, ничтоже достойно смерти сотворено есть о нем: наказав убо его отпущу. Нужду же имяше на вся праздники отпущати им единаго. Возопиша же вси народи, глаголюще: возми сего, отпусти же нам варавву. Иже бе за некую крамолу бывшую во граде и убийство ввержен в темницу. Паки же пилат возгласи, хотя отпустити Иисуса. Они же возглашаху, глаголюще: распни, распни его. Он же третицею рече к ним: что бо зло сотвори сей? ничесоже достойна смерти обретох в нем: наказав убо его отпущу. Они же прилежаху гласы великими, просяще его на распятие: и устояху гласи их и архиерейстии. Пилат же посуди быти прошению их: отпусти же бывшаго за крамолу и убийство всаждена в темницу, егоже прошаху: Иисуса же предаде воли их. И яко поведоша его, емше симона некоего киринеа, грядуща с села, возложиша нань крест нести по Иисусе. Идяше же вслед его народ мног людий, и жены, яже и плакахуся и рыдаху его. Обращься же к ним Иисус рече: дщери Иерусалимски, не плачитеся о мне, обаче себе плачите и чад ваших: яко се, дние грядут, в няже рекут: блажены неплоды, и утробы, яже не родиша, и сосцы, иже не доиша: тогда начнут глаголати горам: падите на ны: и холмом: покрыйте ны: зане, аще в сурове древе сия творят, в сусе что будет? Ведяху же и ина два злодея с ним убити. И егда приидоша на место, нарицаемое лобное, ту распяша его и злодея, оваго убо о десную, а другаго о шуюю. Иисус же глаголаше: Отче, отпусти им: не ведят бо что творят. Разделяюще же ризы его, метаху жребия. И стояху людие зряще. Ругахуся же и князи с ними, глаголюще: иныя спасе, да спасет и себе, аще той есть Христос Божий избранный. Ругахуся же ему и воини, приступающе и оцет придеюще ему, и глаголаху: аще ты еси Царь иудейск, спасися сам. Бе же и написание написано над ним писмены еллинскими и римскими и еврейскими: сей есть Царь иудейск. Един же от обешеною злодею хуляше его, глаголя: аще ты еси Христос, спаси себе и наю. Отвещав же другий прещаше ему, глаголя: ни ли ты боишися Бога, яко в томже осужден еси? и мы убо в правду: достойная бо по делом наю восприемлева: сей же ни единаго зла сотвори. И глаголаше Иисусови: помяни мя, Господи, егда приидеши во Царствии си. И рече ему Иисус: аминь глаголю тебе, днесь со мною будеши в раи. Бе же час яко шестый, и тма бысть по всей земли до часа девятаго: и померче солнце, и завеса церковная раздрася посреде. И возглашь гласом велиим Иисус, рече: Отче, в руце твои предаю дух мой. И сия рек издше. Видев же сотник бывшее, прослави Бога, глаголя: воистинну Человек сей праведен бе. И вси пришедшии народи на позор сей, видяще бывающая, биюще перси своя возвращахуся. Стояху же вси знаемии его издалеча, и жены споследствовавшыя ему от галилеи, зрящя сия. И се, муж именем иосиф, советник сый, муж благ и праведен сей не бе пристал совету и делу их, от аримафеа града иудейска, иже чаяше и сам Царствия Божия: сей приступль к пилату, проси телесе Иисусова: и снем е обвит плащаницею, и положи е во гробе изсечене, в немже не бе никтоже никогдаже положен. И день бе пяток, и суббота светаше. Вслед же шедшыя жены, яже бяху пришли с ним от галилеи, видеша гроб, и яко положено бысть тело его: возвращшяся же уготоваша ароматы и миро: и в субботу убо умолчаша по заповеди.